Autóshírek : Mercedes C-osztály V12-es biturbó motorral |
Mercedes C-osztály V12-es biturbó motorral
Miközben mindenki az új Mercedes C-osztály AMG kivitelét várja, a Brabus szép csendben egy olyan autóval áll elő holnap Franfurtban, ami még a bivalyerős gyári csúcsmodellt is lazán kenterbe veri. V12-es biturbó motort szerelni egy ekkora autóba nem hétköznapi dolog.
|
|
A Brabus újabb brutális teljesítményű limuzinja | |
| A Brabus talán a legnevesebb Mercedes tuningműhely, az utóbbi években pedig számos elképesztően erős, rekord gyorsaságú autóval örvendeztették meg a márka rajongóit és a módos vásárlóikat. Amit azonban az új C-osztályos Mercivel műveltek, attól még a legelvetemültebb sportkocsi rajongó is libabőrös lesz. A Bullit névre hallgató sportlimuzin motorterébe ugyanis egy 6,3 literes V12-es motort pakoltak, ami két turbófeltöltő segítségével nem kevesebb, mint 720 lóerős teljesítményre képes. A szuper-sportkocsikat idéző teljesítmény mellett talán még elképesztőbb a motor 1320 Nm-es maximális forgatónyomatéka, amit azonban a váltó és a gumik tűrőképessége miatt végül 1100 Nm-ben kellett maximálniuk a mérnököknek. A hatalmas teljesítményt egy ötfokozatú automataváltó közvetíti a hátsó kerekek felé, a tapadást pedig 40%-osan záró sperrdifi segíti. A menetteljesítmények természetesen fantasztikusak: a nulláról százra gyorsuláshoz csupán 3,9 másodpercre van szüksége az autónak, 200 km/h-ra 10,49 másodpercre, 300 km/h-ra pedig mindössze 24,5 szekundumra. A végsebesség a Brabus szerint 360 km/h felett alakul - bizony nem rossz értékek egy középkategóriás limuzintól.
A Brabusnál természetesen a biztonságra is gondoltak, ezért áttervezték az autó futóművét és teljes fékrendszerét is. A felfüggesztést állítható magasságúra cserélték, elől pedig 380 mm-es 12 dugattyús, hátul 360 mm-es hatdugattyús fékek lassítanak.
Ami a külsőt illeti, a Brabus jelen esetben szakított az autói aránylag szolid spoilerezésével, és a Bullit C-osztály nagyon komoly aerodinamikai kitet kapott. Az első spoilerek szinte a földet súrolják, de jól néznek ki a sötét árnyalatú hatalmas könnyűfém-felnik és a diszkrét karbon hátsó szárny is. Belül szinte mindent fekete alcantara illetve fekete bőr borít, amivel jó kontrasztot képeznek az ülés illetve a műszerfal fehér varrásai, a V12-es motorról pedig a fejtámla hímzése és az alumínium küszöbök feliratai tájékoztatnak.
Hogy mindez mennyibe kerül, arról egyelőre nem közölt információt a Brabus, bár a Frankfurti autószalon idején várhatóan ezt is megtudhatjuk majd.
|