Pagani mester nagy dobása
Már év elején tudni lehetett, hogy Pagani leváltja a nem is olyan régóta gyártott Zonda F-et, és egy erősebb és megújult formájú R verzióval elégíti ki a kisszériás olasz sportkocsira vágyók éhségét. A legyártani kívánt 10 darab 750 lóerős autóból már hármat eladtak, egyenként legalább 1,4 millió eurós áron.
|
|
Újabb műremek a szuperautók között | |
| Horatio Pagani sohasem tétlenkedik: bár alig néhány év telt el a 650 lóerős Zonda F Clubsport megjelenése után, már megjelentek az első számítógépes tervrajzok és hivatalos információk az R betűt viselő újdonságról, amely minden formai hasonlóság ellenére elődje alkatrészeinek mindössze 10%-át hordozza.
Bár az F sem volt gyenge a maga 7 perc 32 másodperces Nordschleife köridejével, az újdonságot még tökéletesebbnek ígéri Pagani. Változatlanul a V12-es Mercedes erőforrás bújik meg az újdonság karosszériája alatt, de immár 750 lóerő teljesítményt ad le 7500 és 8000 fordulat/perc között és a 710 Nm-es nyomatékával sem kell szégyenkeznie a hat literes kompresszoros motornak. A nagyobb erő persze nagyobb végsebességet is szül; annak érdekében, hogy stabil maradjon az autó 350 km/h felett is, a leszorító erőt jelentős mértékben növelő óriási aerodinamikai elemek és a 47 mm-rel megnövelt tengelytáv gondoskodik. A sportautó teljes hossza jelentős mértékben, 394 mm-rel nőtt.
Az autó gyártásba leghamarabb jövőre kerü, de ha mindenképp szeretnénk egyet, akkor nem érdemes addig várni, hiszen már most elkelt a gyártani tervezett mennyiség 30%-a. A legfeljebb 1300 kilogrammos jármű adómentes ára 1,2 millió euró, így Magyarországra például több mint 360 millió forint kiadása után kerülhet be a Zonda R. Ez azt jelenti, hogy a világ egyik legdrágább autója lesz az új olasz szuper-sportkocsi, hiszen az erősen limitált széria és az újonnan is megfizethetetlennek tűnő ár az egzotikumok gyűjtőinek kedvencévé teheti a sportautót; belegondolni sem lehet, hogy néhány év elteltével milyen áron cserélnek majd gazdát a szénszálas Pagani műremekek.
|