Autóshírek : Bemutatták a kategóriateremtő BMW X6-ot |
Bemutatták a kategóriateremtő BMW X6-ot
Habár még mindig csak koncepcióként, de végre megmutatta nekünk a BMW az új X6-ot, a világ első Sports Activity Coupé-ját. A jövő év elejétől kapható magas építésű, kupészerű tetővonallal ellátott négyszemélyes újdonságból rögtön hibrid verzió is debütált.
|
|
Az első Sports Activity Coupé | |
| A sajtó képviselői előtt a mai napon nyitja meg kapuit az autós világ egyik legfontosabb seregszemléje, a Frankfurti Autószalon, míg a nyilvánosság csütörtöktől látogathatja meg a különböző autógyárak standjait. Az első két napon rengeteg újdonságról hull le a lepel, köztük a régóta köztudatban lévő BMW X6-osról, amely a gyár szerint a világ első kupé formájű szabadidőautója, ezért az újonnan létrehozott Sports Activity Coupé (SAC) kategóriába sorolják be. Habár a bajorok még mindig csak koncepcióként állították ki a sportos újdonságot, azt azonban tudni lehet, hogy jövő év elején már a kereskedésekben is találkozhatunk szinte teljesen ugyanezzel az autóval. Az X6 Concept az X5-ös alapjaira épül, ami szemből azonnal nyilvánvalóvá válik, hiszen az orrész kísértetiesen hasonlít a nagyobbik müncheni szabadidőautóra, oldalról viszont már egy teljesen új karaktert láthatunk. Az X6-os megmaradt ötajtósnak, de a B-oszlop szinte láthatatlan, és a két ajtó találkozásától hátrafelé a tető meredeken megindul lefelé, ahogy egy igazi kupéhoz illik. Mindemellett az övvonal is magasan húzódik, a hátsó ablak pedig egészen kis felületű. A sportos összhatáshoz járul még hozzá a két kipufogócső, a 21 colos könnyűfém felnik, és persze az erősen domborodó kerékjáratok. Az utastérben csak négy személy utazhat, azt viszont nem árulta el a BMW, hogy mögöttük mennyi poggyásznak jut hely az alacsony csomagtérajtó miatt.
|
|
20 %-kal takarékosabb a hbirid | |
| Az autó menettulajdonságaira is a sportosság jellemző, amiben természetesen az X5-ös alapjai is közrejátszanak, de komoly szerepet vállal a Dynamic Performance Control (DPC) elnevezésű rendszer is, ami a hajtáslánc működését és a karosszéria viselkedését hangolja össze. A DPC nem csak az xDrive összkerékhajtást felügyeli, hogy a legsemlegesebb viselkedés érdekében minden kerékhez a megfelelő mennyiségű nyomaték jusson, hanem a futómű keménységét is folyamatosan szabályozza, minimalizálva ezzel a karosszéria dőlését. Sem a koncepcióban dolgozó erőforrásról, sem a majdani motorpalettáról nem nyilatkozott a gyár, viszont a kiállításra egy hibrid változtatot is magukkal vittek, így a széria kivitelek között ilyenre is számítani lehet. Az X6 Active Hybrid az Efficient Dynamics program keretében jött létre, de a General Motors-szal és a DaimlerChryslerrel közösen kifejlesztett hibrid rendszerben már elektromotorokat is találunk, az erő pedig egy ECVT (Electrical Continuously Variable Transmission) váltón keresztül jut a kerekekhez. A BMW 20 %-os üzemanyag-megtakarítást ígér a nem hibrid változatokhoz képest, és mivel a rendszer moduláris felépítésű, más modellekben is könnyen bevethető, ezért a jövőben több valószínűleg számos hibrid BMW érkezik.
|